BäverMU!

Mamma Mu är en riktigt sköning!

Jag måste ändå att säga att jag älskar Mamma Mu, hon är väldans skön. Kanske hon är lite efterbliven ibland, men vem är inte det egentligen? Och Kråkan är fint skeptisk hela tiden också! Dom är ett sådant härligt team!

Så jag tänker tillängna denna dag, den 7 mars 2010, till alla ni efterblivana där ute! Forsätt med det ni gör, vi gillart!

Jag har inte så mycket att säga idag. Det bor två rådjur utanför mitt hus, dom heter Bertil och Gärda...



Jag vill också ha ett träd med ett hus i! 


Det är välidigt gulligt att vara efterbliven!








(Jag fulkomligt älskar alfons åberg!)

Bäverskönt

ÅH VÅREN ÄR HÄR!!!!

Solen lyser fint genom fönstret. Jag är lycklig över det! Men det får gärna bli lite varmare, jag tror inte det skadar någon. Och snart öppnar US ice cream, underbart!

Jag undrar ibland hur det skulle vara att vara tant. Och jag kom fram till att det skulle vara skönt! Tänk dig en tant dag...

Du vaknar när solen lyser dig försiktigt i ansiktet, och du går upp. Du tar en kopp kaffe och går ut på verandan. Efter någon timma ringer du dina värninnor och bestämmer att ni ska ha kafferep denna vackra vår dag. Alla har med sig kakor, ni skrattar och har det otroligt trevligt. Sedan går du ut och tar dig ett dopp i det varma vattnet, och lägger dig och solar i den ljumma vinden. Sedan blir det middagsbjudning hemma hos Ulla, och ni har en trevlig afton fylld av gamla och nya minnen. Till sist pallrar du dig hemåt efter en mycket lyckad dag, solen går ner i horisonten och lämnar en orange strimma av ljus efter sig.  Detta är bara en av dina undebara tantdagar.












Bävermusik

Hej! Jag känner att vi har blivit lite slappa med blogg, men det ska bli bättring!

Idag är ämnet musik, det bästa som finns. Jag orkar inte skriva så mycket idag så jag ska bara ge förslag på några grymma låtar och lägga in lite fina bilder. Tänker ut ett bättre ämne tills imorgon!

Tingsek - Stick To You. Underbart låt, mycket sväng, bra matlagnings låt. Funk.

Ophelia - The Band. Också mycket svängig låt, lite soul. Bra låt för att komma igån på morgonen.

Ella Fritzgerald - Solid As A Rock. Gammal jazz. Helt underbar, kvällslåt.

Johnny Winter - I'll Drown In My Own Tears. Helt sjukt bra låt! Blues. Han sjunger så skönt!

Maia Hirasawa - South Again. Lite konstig men skön låt. Pop.

Ray Charles - Let's Go Get Stoned. Skön jazz/soul låt. Bästa kvällslåten!!!



Fin kille. (Tingsek)


Snygga killar. (The Band)


Söt tjej. (Ella Fritzgerlad)


Vågat. (Maia Hirasawa)


BÄST! (Ray Charles)

RSS 2.0